這首歌的原唱其實是Shontelle,不過我第一次也是聽James唱的,後來是因為要準備翻譯這首歌才發現這個fun fact。
在翻譯歌詞前,看了很多國外的網友對於這首歌的理解,大部分都認為整首歌在說的是一個女生被男友劈腿後的心境。但很衝突的是Shontelle的MV看起來更多是在說男友利用女主角讓自己成功,不過這次我還是會以國外網友的理解來翻譯這首歌詞!



I remember years ago, someone told me I should take
多年以前有人警告過我
Caution when it comes to love
當愛情來的時候要小心
I did
我有

And you were strong and I was not
跟我相比的你是如此強勢
My illusion, my mistake
我不應該對於我們未來抱有幻想
I was careless, I forgot
是我疏忽忘了要注意,當愛情來的時候
I did
我疏忽了

And now when all is done
現在,我們的愛情已經結束
There is nothing to say
已經沒有什麼好說了
You have gone and so effortlessly
你是如此毫不費力的離開我身邊
You have won
你贏了
You can go ahead tell them
你現在可以告訴所有人
Tell them all I know now
告訴他們 我都知道了
Shout it from the rooftops
我在屋頂上全力的嘶吼
Write it on the skyline
要讓你知道我有多痛苦

All we had is gone now
所有的一切都結束了
Tell them I was happy
你可以告訴他們我曾經多快樂
And my heart is broken
但現在我心碎一地
All my scars are open
復合的傷口又再次裂開
Tell them what I hoped would be
告訴他們我曾以為的那些美夢
Impossible, impossible
現在想想是多麼的可笑
Impossible, impossible
多麼的愚蠢一切都不可能
Falling out of love is hard
我艱困的一步一步走出我們的愛情
Falling for betrayal is worse
尤其是一場背叛的愛情讓我更是傷心透了
Broken trust and broken hearts
散落一地的信任與破碎的心
I know, I know...
我都明白了
Thinking all you need is there
我努力做了一切你需要的
Building faith on love and words
相信了你的甜言蜜語
Empty promises will wear
與你虛假的諾言
I know, I know...
而我現在都明白了
And now when all is gone
明白這些都是假的
There is nothing to say
已經沒有什麼好說了
And if you're done with embarrassing me
如果你羞辱夠我,看夠我的好戲了
On your own you can go ahead tell them
你大可跟大家說

Tell them all I know now
告訴他們我都知道了
Shout it from the roof tops
我在屋頂上全力的嘶吼
Write it on the sky line
要讓你知道我有多痛苦
All we had is gone now
所有的一切都結束了
Tell them I was happy
你可以告訴他們我曾經多快樂
And my heart is broken
而我的心現在碎了一地
All my scars are open
復合的傷口又再次裂開
Tell them what I hoped would be
告訴他們那些我曾以為的美夢
Impossible, impossible
現在想想是多麼的可笑
Impossible, impossible
多麼的愚蠢一切都不可能

I remember years ago, someone told me I should take
很多年以前有人告訴我要小心
Caution when it comes to love
當愛情來的時候要小心
I did
我以為我準備好了

Tell them all I know now
告訴他們我都知道了
Shout it from the roof tops
嘶聲裂肺的在屋頂上吶喊
Write it on the sky line
想讓你聽聽我有多痛苦
All we had is gone now
但所有的一切都結束了
Tell them I was happy
告訴他們我曾經很開心
And my heart is broken
但現在心碎裂一地
what I hoped would be
那些以前認為的美夢
Impossible, impossible
都是不可能的
Impossible, impossible
都是不可能的
Impossible, impossible
都是不可能的
Impossible, impossible
都是不可能的


如果翻譯有不到位或是錯誤的地方 歡迎大家留言告訴我
如果覺得不錯有轉載的話記得標明一下出處,謝謝你~
也歡迎留言告訴我,有什麼你們想看的翻譯歌詞!

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 大神經 的頭像
    大神經

    Google Sheet 公式

    大神經 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()